A Wenckheim család nyomában- Utolsó napunk

Nagyon csúnya idő van. Annyit esik, mintha nem október, hanem május lenne. Az utóbbinak azért jobban örülnénk. De nincs választás. Van viszont választás a dúsan megrakott büféasztalról. Sok a vendég, nehéz szabad asztalt találni. Megpakoljuk tányérjainkat mindenféle finomsággal, amit jóízűen elfogyasztunk. Majd ezután elindulunk Szabadkígyósra, két kedves kísérőnkkel, Veres Judittal és Bagaméri Andrással. Régi vágyunk…

Kiállítás, finomságok és Besenyő Pista Bácsi

Az egész éjjel tartó zuhogó eső reggelre elpihent. Érdekes látvány ahogy az elmúlt két hét alatt a zöld lombokon átsuhant az ősz és sárgára színezte a fák leveleit. Lehet, hogy hiába várunk a napsütésre, ezért inkább egy finom, jóízű reggeli után nézünk. Mai kísérőnk, mint már oly sokszor Jónás Mónika, aki mindig nagy segítségünkre volt…

A történelmi Magyarország közepe- Tizenegyedik nap

Országjáró túránk előtt még elfogyasztjuk a finom reggelinket az Alföld Gyöngye szálloda kényelmes reggelizőjében. Ma a történelmi Magyarország közepét tűztük ki célul, így Szarvasra indulunk. Ez Gyopárosfürdőtől kb. 45 km-re van. A bejárat elé kanyarodva a Nap fogadott bennünket. Bizonyára a kíváncsiság csalogatta elő rég nem látott barátunkat. Ha Szarvas, akkor arborétum és Mini Magyarország…

Gyógykezelések és jól megérdemelt pihenés – Tizedik nap

Bundás kenyér illatát érezni a levegőben. Arra felé kanyarodunk. Ebben a csúnya időben isteni reggeli lesz ez egy bögre finom teával. A mai napon “pihenünk”, csak a szállodában és a fürdőben töltjük el az időnket. A napot egy kis mozgással indítjuk, van itt ping-pong asztal, biliárd, csocsó és sok minden más. Délelőtt és kora délután…

A megyeszékhelyen jártunk – Kilencedik nap

A szállodában reggel ismét nyüzsgésre ébredtünk, rendkívül jó volt a hangulat. Eleinte sok magyar szót nem hallottunk(kiderült, hogy a vendégek zöme dán nemzetiségű), megérkezett a játékkuckóba egy csoport gyermek, aki itt tölthette el a délelőttöt, kacagásuk és jókedvük minket is feltöltött. A finom reggeli és az aznapi programok megbeszélése után már nem is várunk a…

Gyógytorna, fürdő és kulináris élvezetek – Nyolcadik nap

Az idő változatlanul barátságtalan. Most a legjobb, amit tehetünk, hogy elmegyünk a Gyógy és Élményfürdőbe. Egyéni tornával kezdjük a napot, ami jó választásnak bizonyul, mert Szabóné Faragó Aranka vezényletével alaposan átmozgatjuk az izmainkat. Ezt követi az isteni gyógymasszázs Blaskó Mária gyógymasszőr kezei nyomán. Ultrahang kezelés következik, ami a csontig hatolva fejti ki gyógyító hatását. Innen…

Ismerkedés Orosháza nevezetességeivel – Hetedik nap

Szürke, felhős, morcos odakint. Szinte sugallja, hogy jobb lenne visszabújni a puha párnák közé. De nem tesszük. Vár ránk kedves, segítőkész kísérőnk Jónás Mónika. Vele megyünk be Orosházára, hogy megnézzük a Nagy Gyula Múzeumot. A mai napon megismerkedhetünk Orosháza nevezetességeivel, bejárjuk a főteret, mely nem is olyan rég épült, a múzeumokat és az emlékműveket is…

Vadregényes Kardoskút – Negyedik nap

Úgy tűnik, hogy a jó idő eltévedt valahol. De a természet örök szépsége állandó. És mi most ezt megyünk megnézni egész közelről. A mai napunk programja a reggelit követően Körös-Maros Nemzeti Park, Orosháza szomszédságában. Indulás előtt még megbeszélünk pár fontos dolgot az Alföld Gyöngye Hotel igazgatójával és Kiss László TDM elnökkel, majd utunkra bocsájtanak. László…